Głośniejsza? praca rozgrzanego silnika - warczenie i drgania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karel
    Classic
    • 2018
    • 0

    Głośniejsza? praca rozgrzanego silnika - warczenie i drgania

    Tempomat ogarnięty, dziękuję koledzy koleś, TwoB, georgg, Maly745 za pomoc. Serio każde Wasze słowo kilka razy przepuszczałem przez głowę, przespałem się i ogarnąłem. Choć to tak naprawdę moje pierwsze starcie z kodowaniem



    Kolega, któremu robię foty aut do sprzedaży ściągnął paska z identycznym silnikiem. Miał osłonę górną. Zapytałem czy sprzeda to oddał za free. wymieni się emblemat i będzie skodowe

  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Głośniejsza? praca rozgrzanego silnika - warczenie i drgania

    Po ostatniej wymianie oleju z płukanką (Neste 0W-40) i kilkukrotnym przegonieniu autka A2 mam wrażenie, że przy rozgrzanym silniku pracuje ono nieco głośniej niż podczas spokojnej jazdy miejskiej, dotyczy to głównie momentu dodawania gazu (nawet delikatnego). Dotyczy to "warczenia" silnika, nic nie piszczy stuka, puka, itd. Oczywiście ten silnik co do zasady ma lekki warkot podczas pracy, ale wydaje mi się, że nasila się on wraz temperaturą (pomijając oczywiście zupełnie zimny).
    Ponadto, gdy silnik jest rozgrzany ma tendencję do delikatnego 'telepania' na obrotach jałowych, ale już w innym wątku widziałem podobne "zgłoszenia".

    Oczywiście w ASO mnie z tym spławią, więc mam pytanie, czy ktoś z Was mieszka w okolicach Warszawy lub przebiegu A2 (Żyrardów-Waw) to byłbym wdzięczny za 'porównanie' (może TTTM i nie ma co się przejmować)

    Oczywiście mowa o "nowym" 1.4 TSI, przebieg 6300 km.

    Komentarz

    • PeRioD
      Classic
      • 2014
      • 18

      #3
      po co wymiana oleju i płukanka w silniku z przebiegiem 6300??!!
      Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

      Komentarz

      • jarekbarcaaa
        Ambiente
        • 2013
        • 204

        #4
        mosz ty w doma wszytkich?

        Komentarz

        • Karel
          Rider
          • 2014
          • 370
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez PeRioD
          po co wymiana oleju i płukanka w silniku z przebiegiem 6300??!!
          Żeby pozbyć się syfu z silnika.

          Dobra, czekam na info jak jest u Was, ew. kto chętny na przejażdżkę moją O

          Komentarz

          • ManiekWWA
            Drive
            • 2012
            • 69

            #6
            Mam ten sam motor i jeżdżę na tym samym oleju (Neste CityPro 0W40) i nie zauważyłem głośnej pracy silnika, ani "telepania" na wolnych obrotach...., olej wymieniałem przy przebiegu 3 tyś.km, a obecnie mam nalatane 13 tyś.km
            Generalnie silnik nie jest za cichy powyżej 4 tyś. obrotów, mam przynajmniej porównanie do 1.8TSI z O II FL...

            Jeśli chcesz to możemy po weekendzie porównać pracę silnika w naszych "bolidach"
            Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
            Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!

            Komentarz

            • Karel
              Rider
              • 2014
              • 370
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              No i niestety, jest coraz gorzej. W zależności, jaki ma humor.
              Przez ostatnie 2 dni po porannym starcie autko pracuje jak diesel bez zapłonu na jednym cylindrze (video). Coś ewidentnie terkocze, dudni, dwa dźwięki w jednym Auto pojechało do ASO na cały dzień (a raczej noc, żeby porządnie wystygło), oczywiście nic nie znaleziono, "wszystkie parametry wzorcowe". No ale czego można się było spodziewać po samej diagnostyce komputerowej? Szkoda mojego i ich czasu, kpina...

              Jeśli ktoś z Was ma podobne efekty to dawajcie znać, może uda się znaleźć klucz, kiedy pojawiają się te problemy. Mi pozostało chyba oddanie auta do serwisu, w którym element po elemencie zostanie sprawdzony osprzęt silnika.

              Komentarz

              • Ralfik
                Ambiente
                • 2013
                • 225
                • Octavia III (5E3)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Ja mam teraz 24tyś i też od czasu do czasu telepie na biegu jałowym , ale to jest raczej wina sprzęgła, ale w aso oczywiście mówią że wszystko jest ok.

                [ Dodano: Sob 29 Lis, 14 17:19 ]
                Nagraj to raczej przy otwartej masce.

                Komentarz

                • kropi
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 153

                  #9
                  Być może to tylko moja obserwacja, ale czytając to forum (i inne też) mam wrażenie, że zmiana oleju na 0W40 przy przebiegu rzędu kilku tysięcy generuje niespotykane objawy niepożądane. Ponieważ zbliżam się do 15 tys. przepytałem kilku mniej lub bardziej zaprzyjaźnionych mechaników na okoliczność wskazań do wymiany i przejścia na inną lepkość, i odpowiedzi były mniej więcej takie: "Jeśli dla poprawy samopoczucia pan sobie życzy, to my oczywiście chętnie zarobimy, ale ogólnie to nie ma po co". W "mojej" ASO są serwisowane auta flotowe z przebiegiem 300-400 tys. na olejach long life z wymianą co 30,000 i nic się z nimi nie dzieje.

                  Komentarz

                  • Karel
                    Rider
                    • 2014
                    • 370
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Wymiana oleju na 0-w40 w moim przypadku nastąpiła na krótko po pierwszych objawach nierównej pracy jednostki na obrotach jałowych. Ale przy kolejnej wymianie można powrócić do 5-wXX i zobaczyć, czy nastąpi poprawa.
                    Gdzie się spotkałeś z opiniami, że 0-wXX daje "niepożądane" efekty w pracy TSI? Może to byłby jakiś trop.

                    Komentarz

                    • kropi
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 153

                      #11
                      Każde forum ma swój "wątek olejowy", liczący zwykle dobrze ponad 100 stron. Tam szukaj.

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        #12
                        Zamieszczone przez Karel
                        Po ostatniej wymianie oleju z płukanką (Neste 0W-40)
                        Oryginalnie i zgodnie z zaleceniami producenta jest olej 5w30 kolega zalał 0W czyli olej bardziej rzadki, do tego jak kolega nagrzeje silnik to olej jest jeszcze rzadszy może tu jest przyczyna po prostu nie wygłusza tak pracy silnika (zaworów itp) jak bardziej gęsty olej 5W. Im wyższa cyfra przed W tym olej bardziej gęsty. W mojej opinii 0W to już prawie woda, może go nawet ubywać szybciej niż oleju 5W

                        [ Dodano: Sob 06 Gru, 14 11:46 ]
                        Zamieszczone przez Karel
                        Jeśli ktoś z Was ma podobne efekty to dawajcie znać, może uda się znaleźć klucz, kiedy pojawiają się te problemy. Mi pozostało chyba oddanie auta do serwisu, w którym element po elemencie zostanie sprawdzony osprzęt silnika.
                        W mojej opinii pozostało Ci wrócenie do oleju 5W30 i wtedy sprawdzenie może troszkę kosztowne ale warte sprawdzenia.
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • Karel
                          Rider
                          • 2014
                          • 370
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Pewnie po zalaniu nowego oleju (niezależnie czy 0, czy 5) będę miał wrażenie cichszej pracy ze względu na jego lepsze parametry.
                          Gdzie widziałeś te zalecenia producenta? Celowo przejrzałem instrukcję obsługi i nie ma tam słowa o klasach lepkości. Olej ma spełniać określone normy i tyle. ASO też nie protestowało ani nie czepiało się 0W-40.

                          Co do ubywania oleju, to mój 1.4 CHPA potrafił trochę wypić "fabrycznego" oleju (pewnie Castrol...), natomiast przy obecnym stan jest praktycznie niezmienny.

                          W ramach aktualizacji wątku dodam, że jeśli chodzi o pracę na obrotach jałowych to nie zaobserwowałem ponownie jakiś anomalii. Inna sprawa, że przy niższych temperaturach podaje trochę większe dawki paliwa co niewątpliwie wpływa pozytywnie na równość pracy. Diagnostyka w innym serwisie również nic nie wykazała.
                          Stukanie, które pojawia się rano przy niskich temperaturach, powiązane jest chyba ze sprzęgłem lub skrzynią biegów (czyżby to samo, co powoduje terkotanie przy skręcie w lewo?) - wciśnięcie sprzęgła niweluje dźwięk. Będę ich o to męczył w komplecie z terkotaniem, aby nie rozbierali mi kilkukrotnie auta

                          Komentarz

                          • ErNOL9xp7
                            Drive
                            • 2014
                            • 54

                            #14
                            Zamieszczone przez Karel
                            Ponadto, gdy silnik jest rozgrzany ma tendencję do delikatnego 'telepania' na obrotach jałowych
                            U mnie jest to samo... Z tym, że ewidentnie jest to odgłos DSG - na jałowych obrotach, przy zgaszonej klimie. Jak włączę, delikatnie rosną obroty i dźwięk zanika. Nawet założyłem temat - Furkotanie DSG, ale tam póki co nie ma żadnego odzewu...
                            Pozdrawiam.
                            ErNOL/Ernest
                            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                            Komentarz

                            • Karel
                              Rider
                              • 2014
                              • 370
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Nierówna praca jednostki związana z DSG??

                              Zauważyłem, że drgania silnika pojawiają się wraz ze wzrostem temperatury powietrza.
                              Na którymś z for internetowych natrafiłem na trop w postaci ponownej adaptacji przepustnicy, co rzekomo rozwiązuje problem. Ja się z operacją wstrzymam aż będzie cieplej, aby móc jednoznacznie stwierdzić skuteczność zabiegu

                              Komentarz

                              • Himenek
                                Rider
                                • 2014
                                • 412

                                #16
                                a nie jest tak że na "D" jest od razu bieg zapięty i auto jest gotowe do jazdy stąd ten inny dźwięk? na N nie występuje

                                Komentarz

                                • Arturos1984
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 173

                                  #17
                                  Zapraszam do mojego showroom, miałem podobne objawy z tym że u mnie świecę wypaliło. Wstępna diagnoza na dziś to walnięta głowica.
                                  Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                                  Komentarz

                                  Pracuję...